måndag 3 mars 2014

Tredje gången gillt

I fredags fick vi nej även på våra kompletterande namnförslag. Ytterligare ett varumärke som kränktes. Det är ju nästan fånigt. Hur kan varumärken få ta så stor plats? Och hur kan man få registrera ett sådant ord, som just det vi tänkte oss, som varumärke? Varumärkesbranschen har gått för långt. Enligt vår nuvarande uppfattning förstås.

Detta innebar att söndagen till stor del ägnades åt att brainstorma nya namnförslag. Den här gången tog vi i ordentligt. Faktiskt var vi rätt nöjda när vi skickade in fem nya förslag sent på kvällen, varianter på huvudtanken i den tredje omgången. Huvudtanken var på något sätt en blandning av eld, smide, och stället vi bor på, som symbol för den magi som verksamheten utgör. Inte blir det sämre av associationen till logik och förnuft genom Star Trek.

Denna snudd på megalomana associationskedja bar frukt, och förslaget gillades. Nu har vi alltså ett långt namn och ett organisationsnummer.

Att byta domän och fixa om logga och så'nt får anses vara ett nöjsamt litet kvällspyssel några dagar framöver.

Och våren som bidar tiden i bleka färger, och väntar på att sin tur, känns också som en alldeles lämplig symbol i sammanhanget.

1 kommentar:

  1. Lite motstånd verkar tydligen uppiggande. Det nya namnet blev så bra så att jag nästan får be om ursäkt för tidigare sura kommentarer om varumärken.

    SvaraRadera

free hit counters